sheader

Πρόκειται για μια σύνθετη, επιτόπια, ολιστική παρέμβαση κοινωνικής εργασίας που επιχειρεί να εντοπίσει και να αντιμετωπίσει τους παράγοντες εκείνους που λειτουργούν ανασταλτικά για την ένταξη στο σχολείο. Κοινωνικοί λειτουργοί συνεργάτες του Προγράμματος δραστηριοποιούνται σε καθημερινή βάση στους οικισμούς: Δροσερό, Κασκανές, Ασά και Ματζίρ Μαχαλάς, Ηλιόπετρα (Ξάνθη), Ήφαιστος, Αλάν Κουγιού και Μαχαλάς Σαπών (Ροδόπη) και Τέρμα οδού Άβαντος (Αλεξανδρούπολη) διευκολύνοντας τη σύνδεση   κοινότητας/ οικογένειας και σχολείου. Η παρέμβαση εστιάζει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων και εκπαιδευτικών προσδοκιών στους μαθητές, στη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των ενισχυτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που οργανώνονται στα σχολεία, στην εξασφάλιση κατάλληλου υποστηρικτικού  πλαισίου στο σπίτι και το σχολείο και στον περιορισμό των ποικίλων μορφών διάκρισης που εμποδίζουν τη σχολική και κοινωνική ένταξη αυτών των μαθητών. Τα σχολεία τα οποία επισκέπτονται οι κοινωνικοί λειτουργοί είναι περισσότερα από εκείνα στα οποία οργανώνονται ενισχυτικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις.

Θεατρικά δρώμενα
 
Η τέχνη χρησιμοποιείται ως βασικό εργαλείο της παρέμβασης του Προγράμματος. Οι δράσεις  που αξιοποιούν την τέχνη ενισχύουν βασικές αναπτυξιακές δεξιότητες των μαθητών και προωθούν την κοινωνική τους ένταξη μέσα από τη συνεργασία των ομάδων. Στο πλαίσιο αυτό προετοιμάστηκαν αυτοτελή θεατρικά δρώμενα, τα οποία στη συνέχεια παρουσιάστηκαν σε δημόσιες επίσημες εκδηλώσεις της Θράκης που χαρακτηρίζονται από μεγάλη συμμετοχή (Ελευθέρια, Γιορτές παλιάς πόλης). Ομάδες μαθητών λειτούργησαν  σε όλους τους οικισμούς παρέμβασης του Προγράμματος και σε ορισμένα δημοτικά σχολεία. Τις ομάδες συντόνιζαν τα στελέχη της Δράσης αλλά και ασκούμενοι κοινωνικοί λειτουργοί-φοιτητές κατεύθυνσης κοινωνικής εργασίας του ΔΠΘ.
Ειδικότερα στον Ήφαιστο  αναπτύχθηκαν τρία  θεατρικά δρώμενα.
 «Άνω θρώσκω και για αυτό εκπαιδεύομαι»: πραγματεύεται το δικαίωμα στην εκπαίδευση και δημιουργήθηκε με/για μαθητές των τελευταίων τάξεων του 4ου Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου.
«Ταξίδι στην Οδύσσεια»: στοχεύει να  εξοικειώσει τους απόφοιτους δημοτικού με το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Α΄ γυμνασίου. 
«Ένα ταξίδι για την Ελένη» δημιουργήθηκε με/για μαθητές Γ΄ γυμνασίου και μαθητές λυκείου. 

parastasi

Σχολικό έτος 2012-13
Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά (2012-13) υποστηρίχτηκαν 577 μαθητές/τριες και οι οικογένειές τους (221 μαθητές δημοτικού, 306 γυμνασίου, 10 λυκείου), ενώ υπήρξε και ειδική μέριμνα για 40 μαθητές με αναπηρία και ειδικές ανάγκες.
(Δείτε περισσότερα)

Σχολικό έτος 2011-12
Ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί από την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2011-12 επισκέπτονται τους οικισμούς όπου εντοπίζονται σε μεγάλη κλίμακα προβλήματα μη έγκαιρης εγγραφής στο σχολείο, ασυνεχούς φοίτησης, πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και χαμηλής επίδοσης. Οι συνεργάτες του Προγράμματος φροντίζουν για την έγκαιρη εγγραφή στο νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου και στηρίζουν συστηματικά τη φοίτηση στα γυμνάσια και στα λύκεια όπου εμφανίζονται υψηλά ποσοστά διαρροής.
(Δείτε περισσότερα)

Θερινά ενισχυτικά μαθήματα σε οικισμούς
Από τα μέσα Ιουλίου μέχρι τα μέσα Αυγούστου οργανώθηκαν στους οικισμούς Δροσερού (Ξάνθη) και Ηφαίστου (Κομοτηνή) μαθήματα με στόχο να βοηθήσουν στη μελέτη μετεξεταστέους μαθητές ή να προετοιμάσουν για την επόμενη σχολική χρονιά παιδιά που θα φοιτήσουν στην Α γυμνασίου ή στην Α λυκείου
(Δείτε περισσότερα)

Σχολικό έτος 2010-11
Η υλοποίηση της δράσης ξεκίνησε σταδιακά από τον Νοέμβριο 2010.
(Δείτε περισσότερα)