museduc banner

b gymn logo1b gymn logo2b gymn logo3


Εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα της λογοτεχνίας

Η λογοτεχνία ως πολιτισμική και διαπολιτισμική αγωγή 

Α΄ Γυμνασίου

1. Διδακτικές προτάσεις για το μάθημα της λογοτεχνίας, Α΄ Γυμνασίου, Αθήνα, 2004 (βιβλίο για τους εκπαιδευτικούς). 

2. Κείμενα για το μάθημα της λογοτεχνίας, Α΄ Γυμνασίου, Αθήνα, 2004 (φάκελος με λογοτεχνικά κείμενα για τους μαθητές).

b gymn logoB1b gymn logoB3b gymn logoB3

 

B΄ Γυμνασίου

 

1. Διδακτικές προτάσεις για το μάθημα της λογοτεχνίας Β΄ Γυμνασίου, Αθήνα, 2004 (βιβλίο για τους εκπαιδευτικούς).

    • Εισαγωγή

    • Ενότητα 1η: Το ταξίδι: εμπειρία ζωής και εμπειρία ανάγνωσης 

      • Δραματοποίηση λογοτεχνικών κειμένων

      • Προτάσεις για δραματοποίηση λογοτεχνικών κειμένων με θέμα Tο ταξίδι

    • Ενότητα 2η: Η περιπέτεια της ενηλικίωσης 

    • Ενότητα 3η: Εικόνα και λόγοςII: το οπτικο–ακουστικό αφήγημα 

      • Για την τέχνη και τις τεχνικές του κινηματογράφου

2. Κείμενα για το μάθημα της λογοτεχνίας, Β΄ Γυμνασίου, Αθήνα, 2004 (φάκελος με λογοτεχνικά κείμενα για τους μαθητές).

b gymn logoC1

Γ΄ Γυμνασίου

1. Διδακτικές προτάσεις για το μάθημα της λογοτεχνίας Γ΄ Γυμνασίου, Αθήνα, 2007 (βιβλίο για τους εκπαιδευτικούς).

    • Εισαγωγή: Η διδασκαλία της ιστορίας της λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο

    • Νανουρίσματα: κοιμήσου και παράγγειλα

    • Γεώργιος Χορτάτσης, «Ερωφίλη»

    • Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου, «Αυτοβιογραφία», Ρέα Γαλανάκη, «Η Μεταμφίεση»: Βίοι και πολιτεία γυναικών

    • Ανδρέας Λασκαράτος, «Ο κακός μαθητής»: Πορτρέτα μαθητών χτες και σήμερα

    • Κ.Π. Καβάφης, «΄Οσο μπορείς»: Στάσεις ζωής στα ποιητικά κείμενα

    • Πηνελόπη Δέλτα, «Πρώτες ενθυμήσεις»: Η ζωή με τον πατέρα

    • Νίκος Εγγονόπουλος, «Μπολιβάρ, ένα ελληνικό ποίημα»: Ο υπερρεαλιστικός ήρωα

    • Νίκος Καββαδίας, «Kuro Siwo»: Η επιθυμία του ταξιδιού-το ταξίδι προς την Ουτοπία

    • Δημήτρης Χατζής, «Η τελευταία αρκούδα του Πίνδου»: Η ουτοπία της επιστροφή

2. Κείμενα για το μάθημα της λογοτεχνίας, Γ΄ Γυμνασίου, Αθήνα, 2007 (φάκελος με λογοτεχνικά κείμενα για τους μαθητές).

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2019
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Kαθηγήτρια του ΕΚΠΑ Θάλεια Δραγώνα

Αυτή η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για να διαχειριστεί τα στοιχεία χρήσης, στατιστικά πλοήγησης και άλλες λειτουργίες. Επισκεπτόμενοι τη σελίδα μας συμφωνείτε οτι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε cookies.

OK